10. januar 2013

palæo/paleo opfølgning

jeg lovede jer for længe siden at komme med en opfølgning på mit palæo/paleo projekt jeg kørte over 14 dage, hvor jeg udelukkende skulle prøve at leve af denne kost. jeg nåde i mål, men hold nu op hvor savnede jeg rugbrød og knækbrød i den tid det stod på. overraskende nok betød, ris, pasta, kartofler og gryn ikke nær så meget for mig som fuldkorn rygbrød.


til jer derude der ikke ved hvad jeg snakker om kommer her lige en lille update: tilbage i oktober/november måned, valgte jeg at skulle prøve palæo/paleo kost da jeg har hørt rigtig meget om den, og jeg syntes at brød, ris, pasta, kartofler og gryn havde fået for stort overtag i min kost, jeg var begyndt at spise kød i alt for små mængder og overså helt alle de muligheder der er for at få grønt ind i en dagligdags kost på. jeg har længe gerne ville give mig selv et spark i den rigtige retning, og få ændret vise ting i min kost, og pludselig så jeg muligheden.


så hvad fik jeg ud af det?
jeg kunne tydelig mærke en forandring på min krop, da den oppustethed jeg følte forsvandt, det betød der også forsvandt nogle cm omkring maven, og jeg har nu lært at spise meget mere grønt til alle mine måltider. 
Jeg var kørt fast i den "lette" løsning, da min kæreste ikke spiser varme grøntsager, blev det nemmer at undlade dem og købe en masse ind, den tanke har jeg nu fået vendt og har faktisk fundet ud af at wokblandinger og grønsags blandinger på frost er lige så lækre som hvis du selv laver det af friske grønsager.
nu spørger jeg bare mig selv HVORFOR? da jeg elsker grønsager, salater, lette anretninger, bær, nøder og kød så palæo/paleo forsøget fik mine øjne op, og mig på rette kurs igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar