17. januar 2013

træningsmakker?

mange af os har træningspartnere når vi træner for at presse os selv noget mere, men hvis man fortrækker at træne alene eller mangler en til at presse sig selv lidt mere, kommer her en mulig løsning:

et puls ur/trænings ur kan på mange måder hjælpe dig til at presse sig selv noget mere. Men hvad skal man vælge når du vælger puls ur? dette handler helt og holdent af hvad du vil bruge det til, her kommer en lille guide som kan hjælpe dit til at få et lille overblik . 

Højdemåler angiver hvor mange meter du har bevæget dig opad under den pågældende træning, hvilket kan være godt på løbeturen så man kan se hvor høje stigninger man har været på.

Kadence fortæller dig hvor mange skridt du tager i minuttet, hvilket f.eks kan bruges under powerwalk, til at presse og motivere.

virtuel træning makker er god til at motivere og presse dig, da du kan indstille den makkeren til at hjælpe dig med at holde tempoet eller du kan prøve at slå den.

Distance fortæller dig hvor langt du har bevæget dig, denne funktion er god til løb og cykling - den fungere bedst ude i det fri da den benytter GPS.

Stopur til tidtagning af omgange.

interval træning kan indstilles så interval træningen passer til dig, interval træning er øger konditionen og forbedre den væsentlig da man presser kroppen til det yderste mellem pauserne.

kalorie forbrug viser hvor mange kalorier man har forbrændt, dette kan være en god egenskab til at øge motivationen og sætte mål for hvor mange man skal forbrænde - på denne måde presser man gerne sig selv lidt ekstra.

mellemtid her kan man med et enkelt tryk notere sine mellemtider.

Puls/pulsmåleren viser hvor mange gane i minuttet dit hjerte slår, for at få det optimale ud af denne funktion er man nød til at kende sin hvile og maks puls. hvordan du finder din maks og hvile puls kan ses lige her

Pulszone her kan uret beregne hvilken pulszone du skal ligge i, alt efter hvad du træner. lige her kan du beregne dine pulszoner.


Håber det kan hjælpe jer lidt. Jeg er selv på jagt efter et ur med puls, kalorieforbrug, interval og pulszoner. Men har endnu ikke fundet et jeg vil have. Disse 4 ting er dem jeg vil bruge, da jeg træner fitness, når jeg er ude at løbe bruger jeg min endomondo app.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar